torsdag 26. mai 2011

1.termin ferdig?

Hei


Førstetermin er ferdig og det har vært et utrolig spennende halvår. Jeg har gjort meg opp med en tanke at "Media, det er det beste faget jeg har på skolen!". Gjennom halvåret har vi lært å kjenne hverandre.


Det neste vi gjorde i media-faget var å sette i gang "ukens kurer", det var noe som de fleste i klassen syns var lærerikt, og alle ønsket å fortsette med. "Ukens kurer" oppgaven gikk ut på at man skulle presentere radioprogram fra NRK. Det er et spennende program som hjelper med å holde oss oppdatert på alle verdens ting. Jeg ble ikke valgt til å holde ukens kurer, men det var lærerikt å høre på de andre snakke.


Turen til NRK er noe jeg anbefaler alle. Dette var ekstremt lærerikt og interessant. Her lærte vi om NRK's historie gjennom tidene. Vi hadde også fremvisning på NRK der vi så hvordan de jobbet der innenfor radio, nyheter og nettavisen. Mens vi var i Oslo den dagen var vi på et program som het "Litt av et liv" med Harald Zwart.


Jeg tror vi fikk mer ut av senteret enn mange andre, med tanke på at vi hadde jobbet med nyheter, hvordan de “blir til” og hva som er en god nyhet
Vi har også lært en del om bilder, hva som er et godt bilde og hvordan man kan lage varme og nærhet i bilde. Før jul hadde vi et oppdrag “ En vanlig dag på jobben” hvor vi skulle følge en person på jobben og lage en bildereportasje av det. Det var spennende og lærerikt på mange måter. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar